Locuss – dla klientów mamy coś specjalnego. Wywiad

Ze świata bankowości, finansów i ubezpieczeń do świata okien i drzwi – duża zmiana?! To mało powiedziane, ale gdy wcześniej odnosiło się sukcesy, to po zmianie dziedziny życia i nowych wyzwań nic nie stoi na przeszkodzie, aby nadal je odnosić. A to właśnie jeden z nich! Stolarka VIP jest zawsze tam, gdzie dzieje się coś ważnego. Wywiad z Andrzejem Borkowiczem właścicielem rekomendowanych salonów stolarki budowlanej jest tego najlepszym dowodem. To wywiad, który warto przeczytać.

Aleksandra Kanderska Stolarka VIP: Firma Locuss – ile to już lat na rynku. Kiedy i jak się to zaczęło? Co macie Państwo w ofercie oraz z kim współpracujecie?
Andrzej Borkowicz Locuss: Firma Locuss istnieje na rynku stolarki otworowej od ponad 6 lat. Od samego początku prowadzimy Salon Firmowy Oknoplast. Właśnie wtedy porzuciłem korporację na rzecz własnego biznesu i nie żałuję, choć jest to zupełnie inne, nowe wyzwanie.
Naszym Klientom oferujemy kompleksowe „zamknięcie” budynku; okna, parapety, drzwi aluminiowe Aluhaus oraz drzwi stalowe firmy Martom. W naszej ofercie znajdują się też bramy garażowe Oknoplast oraz firmy Hörmann. Można u nas nabyć osłony zewnętrzne typu rolety oraz żaluzje fasadowe pod marką Oknoplast. Naszą ofertę dopełniają ogrody zimowe oraz pergole dostarczane przez naszego partnera firmę Oknoplast.

Aleksandra Kanderska: Jaką rolę odgrywają salony okien, drzwi, bram czy rolet? Dlaczego internet ich nie zastąpi, a może jednak zastąpi?
Andrzej Borkowicz: Jeśli, jako potencjalni inwestorzy, przed dokonaniem zakupu będziemy chcieli się edukować z dziedziny okien, drzwi, bram czy rolet, to salony nie będą potrzebne i możemy śmiało kupować przez internet. Jednak, chcąc uzyskać informacje, które pozwolą nam podjąć decyzję przed zakupem, to nasi dobrze wyszkoleni doradcy w salonach zdecydowanie pomogą „od ręki”, objaśnią wszelkie niuanse związane z zakupem, montażem, serwisem etc. Poza tym w dobrych salonach możemy „dotknąć” rozwiązań, sprawdzić, jak działają, dobrać właściwy kolor lub też porównać go np. do koloru elewacji czy dachu.

Aleksandra Kanderska: Dwie lokalizacje: Warszawa i Piaseczno. Czy są różnice pomiędzy tymi dwoma lokalizacjami, czy klienci są różni?
Andrzej Borkowicz: Obie lokalizacje niewiele się od siebie różnią, jeśli chodzi o segment obsługiwanego Klienta. W obu lokalizacjach, czyli w Warszawie i Piasecznie, obsługujemy zarówno klientów budujących stany surowe domów, jak i modernizacje, czyli wymiany okien i drzwi w bloku czy domu.

Aleksandra Kanderska: Warszawski salon jest salonem z certyfikatem „Rekomendowany Salon Okien i Drzwi”. Czym jest to dla Pana wyróżnienie?
Andrzej Borkowicz: Niewątpliwie nasi Klienci doceniają fakt, iż znaleźliśmy się w gronie salonów, które wyróżniają się na rynku m.in. jakością oferowanych produktów i usług. To miłe być wyróżnionym z grona tylu salonów.

Aleksandra Kanderska: Sposobów montowania okien jest wiele, co Państwo rekomendujecie swoim klientom?
Andrzej Borkowicz: Jeśli chodzi o sposób montowania okien wiodący w naszych salonach, od wielu lat rekomendowany jest montaż szczelny. W ostatnich dwóch latach coraz częściej przewija się sposób montażu w warstwie ocieplenia. To prawdopodobnie najlepszy sposób montażu, ale nie zawsze jest możliwy i opłacalny.

Aleksandra Kanderska: Jaki mamy rynek klienta w lipcu 2023 roku? Czy programy stymulujące, takie jak Czyste Powietrze pomagają, czy są raczej neutralne?
Andrzej Borkowicz: Program Czyste Powietrze jest zauważalny, ale nie na tyle, żeby móc powiedzieć, iż ma to znaczący udział w naszych przychodach. Pomimo dość szerokiej informacji w mediach na temat programu Klienci nie zawsze wiedzą, jak do tego podejść. To wymaga czasu. Być może nowy rok (2024) będzie korzystniejszy w sensie ilości zapytań i modernizacji domów czy mieszkań.

Aleksandra Kanderska: Wszystko wokół nas się zmienia, okolice Warszawy i miasta tzw. sypialnie Warszawy również. Czy spodziewa się Pan boomu budowlanego w najbliższej przyszłości?
Andrzej Borkowicz: Moim zdaniem do końca 2024 roku raczej boomu inwestycyjnego nie powinniśmy się spodziewać. W tej chwili jest stabilnie i przewidywalnie.

Aleksandra Kanderska: Gdyby mógł Pan określić potrzeby tzw. statystycznego Klienta budującego dom, to kim on jest i jakie ma potrzeby, oczekiwania dot. stolarki budowlanej?
Andrzej Borkowicz: Jeśli weźmiemy pod uwagę obecną sytuację na rynku budowlanym, to możemy Klientów budujących nowe domy podzielić na dwie grupy: tych, którzy oczekują niskiej ceny oraz wymagających, dla których wyższa cena nie stanowi większego problemu. Klienci doceniają jakość i funkcjonalność rozwiązań. W naszej ofercie mamy dla każdego coś miłego, funkcjonalnego i wartościowego, dlatego warto nas odwiedzić.

Aleksandra Kanderska: A jakie plany na przyszłość ma firma Locuss?
Andrzej Borkowicz: Plany mamy dość precyzyjnie określone i nie sposób opisać ich w kilku słowach.

Aleksandra Kanderska: Jeśli miałby Pan określić jednym zdaniem Firm Locuss to…, to co to by było?
Andrzej Borkowicz: Nastawienie na fachowe doradztwo i jakość obsługi na każdym z etapów inwestycji.

Aleksandra Kanderska: A po godzinach ……co Pan robi, czym się Pan interesuje?
Andrzej Borkowicz: Niektórzy biegają, grają w piłkę…, a ja gram amatorsko w tenisa stołowego od kilku lat, przynajmniej raz w tygodniu.

Aleksandra Kanderska: Dziękujemy za rozmowę i liczymy na zgłoszenie swojego drugiego salonu do naszego programu RSOiD.
Andrzej Borkowicz: Ja również dziękuję.

Więcej informacji na temat produktów oraz kontakt z ekspertem: www.locuss.pl